Malo žitarica, malo ekstrakta.
#10354 od Jazavičar
29 Mar 2016 13:55
Pozdrav

za vikend planiram da kuvam pomenuti Irish Red Ale u kombinaciji ekstrakta slada i ječma.
Imam kilu Melano i kilu Cara Ruby i Northen Brewer hmelj.
Da li da ih mešam pola-pola ili jednu turu sa Melanom a drugu sa Cara Ruby?
Da li je previše da na dve tegle ekstrakta (20l tura) zveknem još kilu slada (pretpostavljam da bi trebao
da dodam više vode)?
Na kojoj temperaturi se ukomljavaju ti sladovi, koliko dugo i da li treba ispiranje slada? (ljuti sam početnik, 'zvinjavajte)
#10355 od palabra
29 Mar 2016 17:01
Ne bih melano stavljao ,trebace ti i roasted -a koji procenat ako hoces bas po stilu .radim samo all grain nisam imao iskustva sa extratom.hmelj je ok.sretno
#10356 od pivkana
29 Mar 2016 17:35
S obzirom da kuvas sa ekstraktom, pretpostavljam da mislis na steeping. Ja radim steeping tako sto zagrejem 3l vode do 70c, iskljucim ringlu, ubacim slad, poklopim i ostavim tako 30 min. Mozes da isperes ali nije neophodno, recimo sa jos 2l vode iste temperature.

Ovi sladovi idu do 20-25% od ukupne kolicine slada u pivu, tako da bi 1kg bilo mnogo. A mislim da ne bi valjalo da stavis 1kg i zbog toga vise vode. Za Melano iskreno i ne znam jel spada u specijalne sladove za steeping?

Cararuby po specifikacije ide do 25%. Ali npr. citao sam za Carapils koji se koristi do 20%, da preko 10% moze da da previse slatkoce, koja se mnogima ne bi svidela. tako da, oprezno i sa ovim, mozda najbolje da nadjes neki recept na netu...

Imas ovde o ovom stilu i par recepata
http://beersmith.com/blog/2011/08/24/ir ... e-recipes/

p.s. nevezano za IRA, al da vidis odnos slada...ja sam u poslednjem receptu uz 2 kantice ekstrakta, isao sa 350gr Caramunich i 250gr Carapils na 22l u fermentoru...pivce nema neku atraktivnu boju ali sto se tice nekog balansa slada, gorcine, po meni je super ispalo...
#10365 od Sava
30 Mar 2016 13:11
Ja ti preporucujem da oba ukombinujes u npr odnosu 20:80, a u drugoj turi obrnuto.